TIME TO GO HOME

Grattis Obama, Happy Halloween, Happy Thanksgiving, God Jul och Merry Christmas. Har jag missat nånting nu? Jo, justja, GRATTIS SVERIGE - om cirkus 25 timmar är jag hemma igen!! Hemresan sker en månad tidigare, alltså efter 11 månader här i USA. Detta har varit bestämt sedan länge då jag fick en liten idé i augusti-september nångång att jag skulle börja studera till våren. Sagt och gjort, jag sökte till Teknisk bastermin på Linköpings Universitet i oktober och fick nu i december bekräftat att jag även kom in (tur det, jag som gjort i ordning allt för tidig hemgång). Och jag vet att jag varit en urusel bloggare och alldeles för dålig på att dela med mig av såna här stora nyheter. Men i alla fall så ser min framtid ut ungefär så här: efter några timmar i luften så har jag fötterna på svensk mark igen den 28:e och efter bara två veckor hemma i Gävle och Valbo så bär flyttlasset av till Linköping och till mitt hjärta. För inte nog med att jag ska plugga, jag kommer även få bo ihop med min fina Niklas där och ingenting skulle kunna göra mig lyckligare nu. Att lämna mitt liv här känns dock hemskt, läskigt, ledsamt och allt annat jobbigt man kan tänka sig. Jag har trivits så enormt bra och min värdfamilj har varit helt fantastiskt underbar. Såklart har jag vissa dagar känt att det ska bli rätt skönt att åka hem snart men jag kommer sakna allt och alla så otroligt mycket. Barnen verkar vara vana med att au pairer kommer och går vid det här laget så de tar det här rätt bra. Jag och tjejerna hade en myskväll ikväll och vi har pratat om hur det skulle vara om jag kom och hälsade på om tre år (det var det första au pairen gjorde) hur gamla de kommer vara osv.
 
Det var det jag hade att dela med mig av nu. Klockan börjar bli mycket och det är dags för mig att sova en sista natt i min säng här i USA..

Kommentarer
Postat av: Jackie

Hej! Jag måste bara säga det att jag nyss hittade på din blogg och jag ÄLSKAR den. Du har så otroligt fina bilder som gör mig ännu mer inspirerad att åka som au pair. :) TACK!

2014-02-14 @ 21:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0