The Big Apple levererar!

Empire State Building, Times Square, Statue Of Liberty, Ground Zero och Brooklyn Bridge. För vi har det helt okej (!!!) :)

Ännu mer DC

Hejheej, idag så gjorde vi det som planerats, museum och Georgetown. Vi besökte Air and Space-museet där vi bland annat fick ta på en sten från månen (vadå coolt?). Vi tog oss på eftermiddagen till Georgetown och visst så var det fint men vi hade nog hellre lagt den tiden på att besöka ett till museum om vi vetat hur det var från början. Så lite synd var det men då vet man det till nästa (?) gång! Sedan hann vi med ännu en memorial-plats innan våra sightseeing-bussar slutade gå (fy så turistiskt man beter sig men vad praktiskt det är ändå..).

Nu så är faktiskt våra få dagar här i Washington tyvärr slut. Det har varit så otroligt intressant och häftigt men ska jag vara ärlig så blir jag samtidigt lite småsur på mig själv (och mamma) för att jag inte såg till att lära mig mer historia mer än fram till proven. Hade vi vetat mer så hade allt blivit ÄNNU mer intressant. Aja, nu ska jag sova och ladda upp inför resan till New York (!!!) imorgon! Godnatt ^^

Turister i Washington DC

På uppdrag från mamma så kommer det nu en hälsning hem. Klockan är snart tio och nu är vi på hotellet i Washington och vilar efter en dag fullproppad med sightseeing. Vi har spanat in bland annat Vita huset, Pentagon, US Capitol, Lincoln Memorial, World War II memorial och en massa annat roligt. Imorgon väntar en till heldag här i DC innan vi beger oss till New York på onsdag. Så då har vi planerat in något museum-besök och en tur till populära området Georgetown, resten visar sig!

Vi har ju såklart gått runt som japanerna med systemkamerorna runt halsen men nu bjuds det endast på lite mobilbilder då jag lämnade datorn hemma. Puss :-*

Onsdag

Efter lite om och men med förseningar och missade flyg så kom mamma och pappa äntligen hit igår! Att det gått nästan 8 månader är svårt att fatta, det kändes som det var igår jag stod och sa hejdå på Arlanda? Men nu har i alla fall de två fullspäckade veckorna börjat :) Idag har vi tagit det rätt lugnt ändå. Medan barnen var i skolan sov jag först lite till (sov så lite på natten eftersom vi kom hit så sent) sedan gick vi runt med hundarna så de fick se området där jag bor och efter det åkte vi för att äta lunch och tog en liten snabbtitt i mallet innan jag började jobba igen. Ikväll hade jag kurs så då fick mamma och pappa roa sig själva med shopping. Planerna imorgon är jobb för mig och vi åker förmodligen ner Downtown under dagen. Förhoppningsvis så kommer det bli ett besök på Cheesecake Factory väldigt snart också, det är ju faktiskt bland det viktigaste som de måste göra här ;) Men nu är det dags för mig att sova. Tänkte bara ge lite livstecken och informera de intresserade att mamma och pappa kom hela vägen fram :) Pussochkram

My room

Nu är mitt rum städat och fint och redo för att ta emot mina kära föräldrar. De kommer få bo här medan jag flyttar upp och sover i ett rum på övervåningen. Bara fem timmar kvar nu!!!

College football a Saturday night, go Bearcats!

Fredag

Min nya och otroligt passande väska inför resan till New York  ^^,

Hejhej, det blir så långt mellan gångerna nu men så kan det vara ibland. Trots att det är fredag idag så får jag inte riktigt njuta av att det är helg då jag ska jobba lite i helgen. Om endast 4 ynkliga dagar kommer bästa mamma och pappa hit och om 9 dagar intar vi först Washington D.C för att sedan fortsätta med New York. Det kommer bli grymt! Dagarna springer verkligen ifrån mig nu och jag kommer på mig själv med att tänka alldeles för mycket på vad som kommer hända efter det här året att jag inte alls tar vara på tiden. Fy på mig! Menmen, annars lever jag och mår bra. Kvällens planer är att träffa några tjejer på Orange Leaf och äta frozen yoghurt för att sen gå på bio och se The Words så det blir nog en bra kväll! :)

Ett skepp kommer lastat... med 18kg skor

Nu känns det att jag börjar få för mycket fritid.. haha. Är bara schemalagd att jobba 12h den här veckan så det är väl därför jag hittar random-grejer att göra. Men i alla fall, nu när jag passerat hälften av tiden här så är det nog dags att börja tänka på att börja få hem saker. Skor bland annat, för fortsätter jag i den här takten så kommer jag ha nära 40-talet skor när jag ska hem, hehe (blir lite lyrisk av tanken). Eftersom mamma och pappa kommer om mindre än två veckor (wiho :D) så har jag nu börjat kolla igenom vad jag kan tänka mig skicka med dem hem. Därav min idé att väga alla skor.18kg mätte vågen till och jag hade nog förväntat mig lite mer så det känns faktiskt inte så farligt.. Om min kära mamma håller med vet jag dock inte.. Hon som blev tokig varje gång jag kom hem med ett par nya skor hemma ;)

Kiawah Island, South Carolina

Nu är vi tillbaka i Cincinnati efter en fin vecka i South Carolina. Det har blivit mycket strandhäng och lek i sanden. Vi har sett alligatorer varje dag och räknade att vi sett fem olika totalt. I fredags så var vi och paddlade kajak och spanade då in både hajar och delfiner. Bilresan hem var som väntat väldigt lång men vad skönt det är att vara tillbaka! Att ha barnen så tätt inpå sig dygnet runt tröttar verkligen ut en. På onsdag så börjar i alla fall äntligen skolan igen och ingen kan vara gladare för det än vad jag är. Äntligen så kan jag få tillbaka mitt härliga schema igen :)